nieuws
Majora’s Mask 3D niet hetzelfde als origineel
Zelda producent Eiji Aonuma blijft de fans plagen met zijn hints over Majora’s Mask 3D. Hij heeft namelijk gezegd dat de game anders dan het origineel zal zijn. Hoe en wat, dat wil hij niet makkelijk loslaten.
In een interview met Famitsu heeft Aonuma verteld dat het anders zal zijn, maar niet wat. Wat hij wel liet weten is dat de graphics niet zullen veranderen. Hij deed een verzoek aan iedereen om geduldig te wachten op het juiste moment om te discussiëren wat er zal veranderen. Ondertussen zijn we toch al wat te weten gekomen over Majora’s Mask 3D.
De game is gebaseerd op een suggestie van Shigeru Miyamoto. Hij stelde voor om een optie toe te voegen die er voor zorgt dat je het spel kunt pauzeren wanneer dit gewenst is. Dit kan het spel mogelijk wat makkelijker maken aangezien het originele spel erg uitdagend kan zijn en ontworpen was voor de veteranen van de franchise. Majora’s Mask 3D zou een betere uitleg van het spel bieden. “Challenges which you realize by repeating many times are made easier to understand” zei Aonuma.
Nieuwe spelers hebben de mogelijkheid om hints te krijgen als ze niet verder in het spel geraken. De moeilijkheidsgraad zal dus niet veranderen, maar, één bepaald gevecht in het spel zal wel veranderen. Daarnaast zal er een tweede plek om te vissen zijn en de gyro controls die we hebben gezien in Ocarina of Time 3D w. De game is in de maak sinds 2011 en is gepland voor het voorjaar van 2015.