Doorgaan naar artikel
Niantic voert later vandaag flinke wijziging door in Wayfarer
Jeffry van Geel
Jeffry van Geel
Eigenaar / PR / Sales / Community-manager
Profiel

Wayfarer is het systeem waarin spelers aangevraagde Wayspots (Pokéstops) kunnen keuren, maar ook hun eigen aanvragen kunnen bekijken. Daarnaast kunnen afgekeurde aanvragen hier ook bekeken worden. Wijzigen die worden aangevraagd, zoals een verplaatsing of een naamswijziging kunnen hier niet worden bekeken, alhoewel hier in de mail wel naar wordt verwezen. Daar komt vandaag echter verandering in. De volgende zaken wijzigen binnen Wayfarer;

  • Je kunt wijzingen die je hebt aangevraagd terugzien in Wayfarer
  • Je kunt filteren op de volgende onderwerpen:
    • Aanpassingen van de naam
    • Aanpassingen van de omschrijving
    • Aanpassingen van de locatie
    • Toevoegingen van foto’s
  • Daarnaast kun je ook upgrades gebruiken om aanpassingen er sneller door te krijgen en je kunt in beklag gaan als je het niet eens bent met de uitkomst
  • Je kunt vanaf dan ook twee keer per 20 dagen in beklag gaan (dat was een keer)
  • Je kunt vanaf 15 mei geen beklag meer indienen via de chat

We weten dat er in Nederland veel spelers zijn die geen Pokéstops meer aanvragen en dat is natuurlijk jammer. Hopelijk komt er een toekomst waar er een gezonder systeem is en spelers weer durven aanvragen en Niantic zich ook beseft dat niet iedere onjuiste aanvraag misbruik is.

Wil je een Pokémon GO Plus + kopen? Koop hem dan via deze link en steun NWTV zonder dat jij meer betaalt. Je doet dit dan bij Bol.

Voor het laatste Pokémon-nieuws kun je terecht op onze website, NWTV-app en op FacebookWhatsApp en Telegram. Vind je het leuk om Jeffry te volgen, doe dat dan via TikTok of via Instagram! Daar wordt zelfs een Nintendo Switch weggegeven. Word hier lid van onze Disney-groep en maak kans op kaarten voor Disneyland Paris.