Doorgaan naar artikel
Starlink: Battle for Atlas
Jeffry van Geel
Jeffry van Geel
Eigenaar / PR / Sales / Community-manager
Profiel

Conclusie

Starlink: Battle for Atlas voelt aan als een frisse en vernieuwende game, waarin speelgoed eindelijk echt aanvoelt als een toevoeging in plaats van een manier om geld af te troggelen van spelers. Daarnaast zijn de puzzels leuk en interessant en voelt het ontdekken van de werelden aan als innovatief en uitdagend.

Tijdens de E3 dit jaar werd Starlink: Battle for Atlas aangekondigd. Een volledig nieuwe franchise, ontwikkeld door Ubisoft. Na Skylanders, Disney Infinity en LEGO Dimensions is het de volgende game waarin speelgoed onderdeel is van het spel. Er is volgens Ubisoft echter een groot verschil: je hoeft niet nog eens honderd euro uit te geven om het spel helemaal uit te kunnen spelen, dit kan ook met het Starterpack dat je bij het spel krijgt.

Starlink: Battle for Atlas

In Starlink: Battle for Atlas speel je met een van de beschikbare piloten in de strijd om het heelal te bevrijden. Reizend van planeet naar planeet in een open wereld, ontdek je vele volkeren, klimaten en landschappen. Alhoewel je alleen computergestuurde vijanden tegen zult komen, zul je je geen moment vervelen. Overal waar je komt, is activiteit en regelmatig kun je het gevecht aangaan.

Zodra je een wereld nadert, kun je je motoren uitschakelen om over te schakelen naar een soort van hovermodus. Hierdoor voelt het spel niet aan als slechts een vlieggame, maar als een adventuregame, waarin je ook kunt vliegen. Dit werkt zeer positief. Tijdens het spel krijg je vele verschillende opdrachten, die je op en rondom de planeten moet uitvoeren. Dit is vaak in de vorm van puzzels, maar soms ook door groepen vijanden uit te schakelen. Het uiteindelijke doel is de planeten te bevrijden en de volkeren aan jouw kant te krijgen, om zo het hele universum van de onderdrukking te bevrijden.

Zoals eerder gezegd, wordt het spel aangevuld met speelgoed. Je kunt kiezen uit piloten, schepen, vleugels en wapens. Door deze te combineren, kun je bepaalde krachten tegen verschillende vijanden gebruiken. Maar dit is dus niet nodig om het spel helemaal uit te spelen, iets wat we een zeer sterke zet vinden van Ubisoft.

Het spel heeft met momenten veel weg van Star Fox, zowel bij de stukken waar je vliegt, als wanneer je over de planeet heen hovert. Het is dan ook niet geheel verrassend dat de Switch-versie geleverd wordt met een Arwing en Fox McCloud in plaats van onbekende piloten en schepen. Dit biedt fans van Nintendo en van Star Fox een unieke kans om een bekend aanvoelende game toch in een nieuw jasje te spelen.