Doorgaan naar artikel
Interview en speelsessie Jump Force
Stefan Manenschijn
Stefan Manenschijn
Profiel

Conclusie

Jump Force heeft een heleboel potentie. Hoewel de game nog verre van gepolijst is, zien we al wel een glimp van de mogelijkheden die de gecombineerde anime-personages hebben. Het is aan Bandai Namco om deze potentie te verzilveren.

Tijdens Gamescom hebben we behoorlijk wat tijd doorgebracht bij Bandai Namco. We waren in de gelegenheid om een paar interviews af te leggen en daarnaast bijna de volledige line-up te spelen. In dit artikel vind je een samenvatting van ons interview en de speelsessie van Jump Force.

Eerst schuiven we aan bij Kuji Nakajima, producent van Jump Force. Hoewel de game speelbaar is op de beurs, moeten we op Jump Force nog wel even wachten. We vragen of Nakajima bij Jump Force niet bang is om de fans van de vele anime’s teleur te stellen. Nakajima geeft aan hier totaal niet voor te vrezen: “Doordat we de Jump-helden in onze wereld laten vechten, lopen we niet het risico dat we schade aanrichten aan een van de specifieke werelden. Daarbij werken we samen met de producenten van de anime’s om de graphics van elk specifieke personage helemaal goed te krijgen.”

Jump Force

“In de verhaalmodus zul je niet spelen als een van de bekende personages”, vertelt Nakajima, “Je kunt je eigen personage samen gaan stellen, al kunnen we daar op het moment nog niet teveel over vertellen. Wel is duidelijk dat je personage steeds beter wordt aan de hand van een level-systeem”. Op de vraag of hij alvast een tipje van de sluiter kan oplichten over het verhaal, antwoordt hij het volgende: “In Jump Force wordt de Jump-wereld gefuseerd met de onze, waardoor er een grote chaos ontstaat. Het is aan jou en de Jump Force-leden om de balans weer te herstellen”.

Ook zal er een online-modus aan de game worden toegevoegd, weet de Japanse producent ons te melden. Op dit moment is nog niet helemaal duidelijk wat er online allemaal te beleven is. Wel maakt Nakajima duidelijk dat je het met je eigen team, samen met twee Jump-helden, zult opnemen tegen anderen. Verder zit men nog heel erg in de ideeënfase voor wat betreft het online gedeelte.

Na het interview krijgen wij ook nog de mogelijkheid om een vroege build van de game te spelen. Van wat we konden, zien heeft het spel een heleboel potentie, maar moet er nog een hoop gebeuren om dit waar te maken. Zo was het vechtsysteem nog niet heel erg gepolijst, waardoor alles een beetje onduidelijk overkwam. Ook waren sommige cutscenes nog niet helemaal afgestemd op de omvang van de verschillende tegenstanders. De game is dan ook nog verre van af en hoeven we voorlopig ook nog niet te verwachten. Wat wel indruk maakte, was het spektakel dat op het scherm getoverd werd. Flitsende en grootse aanvallen, zoals we die gewend zijn uit de verschillende anime’s. Dit alles zag er extra spectaculair uit, doordat het zich afspeelde in voor onszelf bekende omgevingen.

Jump Force lijkt een erg goede game te kunnen worden. De tot de verbeelding sprekende personages die in onze eigen wereld tekeer gaan, hebben in ieder geval alle ingrediënten om tot iets moois uit te groeien. Het is aan Bandai Namco om deze potentie volledig te benutten.