review
Morphies Law

Conclusie
Morphies Law brengt een leuk idee in het genre van shooters, maar weet deze niet ideaal over te brengen. De spelmodi wat dit het beste implementeert, is het leukst. De andere spelmodi zijn niet zo interessant en de algehele game is vrij middelmatig. Wel leuk om een paar potjes mee te vermaken.Sinds de aankondiging van Morphies Law, keken wij uit naar de release. Dat je in deze multiplayer-shooter andere tegenstanders moet uitschakelen, is niet vernieuwend. Wat wel uniek is, is het feit dat je verschillende lichaamsdelen kunt raken zodat deze kleiner worden, terwijl datzelfde lichaamsdeel bij jou groter wordt. Tegelijkertijd zorgt elke hit of kill ervoor dat de avatar van jouw team, een grote reus in jouw teamkleur, groeit. Aan het einde van het spel wint het team wiens avatar het grootst is geworden.

In eerste instantie lijkt de game op Splatoon en na een paar potjes spelen, kunnen we zeggen dat dat inderdaad het geval is. Het enige verschil tussen Splatoon en Morphies Law is dat bij dit spel je zoveel mogelijk de tegenstanders moet proberen te raken, zodat je avatar groeit. Er zijn ook andere spelmodi, maar deze werken niet zo goed als waar de game bekend om staat. Het zijn namelijk aftreksels van bestaande varianten zoals Capture the Flag. Het groeien of krimpen van lichaamsdelen is hier van secundair belang.
Wat Morphies Law wel leuk weet te doen, is dat jouw grootte invloed heeft op welke routes je in het level kunt nemen. Ben je erg klein, dan kun je sluipwegen pakken om vijanden te verrassen. Ben je erg groot, dan val je op en ben je een makkelijk doelwit, maar dan heb je geen last van verschillende voorwerpen zoals ventilatoren. Zodoende kun je deze obstakels ontwijken, iets waar de vijand misschien moeite mee heeft of hem zelfs het leven kan kosten.

Morphies Law is uiteindelijk best vermakelijk, maar weet gewoon niet genoeg te imponeren om een interessante game te blijven. Na een aantal potjes heb je het ook wel weer gezien. Het concept van groeiende lichaamsdelen is leuk gedaan, maar weet, naast de beperkingen of mogelijkheden in een level, weinig toe te voegen. Een uniek idee weet zo niet meer te brengen dan een leuke gimmick. Neem daarbij dat je internet degelijk moet zijn om een redelijke match te spelen zonder vertraging, en het spel is eigenlijk alleen thuis goed te spelen. Een middelmatige uitwerking van een tof concept.