Doorgaan naar artikel
The Legend of Zelda komt in 2014 naar de Wii U
Edwin van der Heijden
Edwin van der Heijden
Profiel

The Legend of Zelda Wii U zal in 2014 verschijnen, dat vertelde een bron van Nintendo Japan aan Wii U Daily. Het zou een betrouwbare bron zijn want de bron had eerder al voorspeld dat er achievements en Miiverse op de Wii U verschijnen. Lees hier de info die de bron bekend gemaakt heeft.

De artstyle van de nieuwe Zelda zal hetzelfde zijn als van Skyward Sword. “Nintendo blijft bij de kern, terwijl ze ook proberen om een grote groep verschillende soorten gamers tevreden te stellen. Ze denken daarom dat ze de perfecte balans hebben gevonden met Skyward Sword en gaan daar dan ook mee verder op de Wii U.”

De bron meldde ook “Ze gebruiken een nieuwe engine die opgebouwd wordt vanaf het begin, samen met de game zelf. Het heeft de meest geavanceerde visuele effecten die Nintendo tot nu toe ooit heeft gemaakt. Vandaar dat veel andere bedrijven, zoals Havok en Umbra, mee helpen aan het ontwikkelen van de game.” De demo die op E3 2011 te zien was, was slechts een technische demo. Deze zou niets te maken hebben met de game voor de Wii U. De bron vertelde dat deze demo door een heel ander team was gemaakt en op een verouderde engine.

Het is een heel groot project, meldt de bron. “Er werken honderden mensen aan het project. Het is een vierjarig proces met een nieuwe console, nieuwe technologie, een nieuwe engine, enz. Het wordt het duurste project van Nintendo tot nu toe. Het is een enorme investering in mankracht en geld, dit is Rockstar/GTA terrein.” Origineel zou de game ergens in 2013 uit gebracht worden maar omdat de game zo groot is dit simpelweg niet mogelijk.

Er zullen ongeveer evenveel dungeons in voorkomen als in de vorige Zelda games, maar nu zijn ze groter, veel groter. Sommige dungeons zijn zelfs opgedeeld in drie verschillende stukken. Het zal dus uren kosten om deze te voltooien. Er zullen ook minigames zijn, maar deze worden nog ontworpen. De eerste dungeon zal echter een groot bos zijn. “De dungeon is groter dan het Hyrule Field in Ocarina of Time. Dat hele stuk is dan nog maar één dungeon. Je gebruikt de gamepad om te navigeren, vallen te ontwijken, aanwijzingen vinden en nog veel meer. Het is een overwoekerd en donker bos. Je zult op sommige momenten zelfs de takken moeten weg snijden om er door te komen. De grote en details zullen anders zijn dan wat je ooit in een Zelda game hebt gezien.”

Er zal geen online multiplayer zijn, maar er komt wel online ondersteuning. Het zal gecombineerd kunnen worden met Miiverse en spelers zullen hints en waarschuwingen voor elkaar kunnen achter laten. De mogelijkheden van de gamepad wordt volledig gebruikt. De game is namelijk met de controller als kern gemaakt. Dit betekent dat de gameplay nieuw en revolutionair zal zijn, aldus de bron. De controller biedt mogelijkheden die op geen enkel ander systeem mogelijk zijn. Elke dungeon zal een nieuwe ervaring zijn.

Bron: VG247