Doorgaan naar artikel
Shadow Fight 3
Joost Klein Middelink
Joost Klein Middelink
Gameredacteur / Bordspellenredactiemanager / Eventmanager
Profiel

Conclusie

Vergeleken met de vorige delen ziet Shadow Fight 3 er zeker beter uit en lijkt meer diepgang te bieden. De besturing is soms nog wel houterig en wapens lijken nog wat ongebalanceerd.

Na het enorme succes van Shadow Fight 2 heeft ontwikkelaar Nekki een derde deel gemaakt. Met Shadow Fight 3 komt een nieuw vechtspel naar mobiele apparaten. In dit derde deel kunnen spelers hun eigen personage creëren, items verzamelen en online tegen elkaar vechten. Wij mochten met de game aan de slag en hebben zelfs een unieke speelsessie gekregen met de versus-modus.

Het derde deel uit de serie slaat een andere weg in dan de eerste twee spellen. Waar de eerdere delen in 2D gespeeld worden met zwarte silhouetten, zijn de personages in dit deel zichtbaar en volledig 3D. Het schaduw-element zit nu in de zogeheten ‘Shadow Moves’. Dat zijn aanvallen die men kan uitvoeren als een speciale meter vol zit. Zo kan er veel schade gedaan worden om zo het gevecht een andere wending te geven.

Tijdens het spelen werd duidelijk dat de besturing met een gamepad nog wat houterig verliep. Aanvallen voelden daardoor wat traag en leken weinig impact te hebben. Door het type personage en verschillende uitrusting bepaal je of jouw vechter langzaam of snel is en hoe sterk aanvallen zijn. Het aanpassen is gebalanceerd want zo kan er keuze gemaakt worden tussen langzame personages met harde klappen of snelle vechters met weinig schade.

Shadow Fight 3

Wij kregen ook een unieke speelsessie met de versus-modus van Shadow Fight 3. Het is erg leuk om met zelfgemaakte personages tegen elkaar te vechten wanneer de tegenstander naast je zit. Vooral de slow-motion die ontstaat bij een mogelijk uitschakelende klap bouwt de spanning op. Deze modus zal niet bij release beschikbaar zijn en de ontwikkelaar weet niet zeker of het überhaupt zal uitkomen.

Shadow Fight 3 moet in november van dit jaar uitkomen voor mobiele apparaten met later in 2018 een mogelijke release voor consoles.