nieuws
Chromecast ongekend populair, al 650 miljoen keer gebruikt

De mogelijkheden om media te consumeren worden steeds groter. Gezien de onverminderde populariteit van alles in één pakketten voor internet, bellen en tv kijken mogen we concluderen dat we nog steeds massaal op de traditionele manier tv kijken. Toch wordt er ook steeds meer op een alternatieve manieren tv gekeken. Een van die manieren is via de Chromecast van Google.
In drie maanden 250 miljoen keer gebruikt
De Chromecast is een klein apparaatje dat een beetje lijkt op een USB-stick. Door deze in je tv te steken kun je video’s en andere media naar je televisie streamen vanaf je computer, tablet of smartphone. Sinds de introductie van de Chromecast in juli vorig jaar is het al 650 miljoen keer gebruikt door de bezitters ervan. Drie maanden geleden stond de teller nog op 400 miljoen. Een teken dat deze manier van tv kijken in de lift zit.
Succes dankzij lage prijs en makkelijk gebruik
De grote aantrekkingskracht van de Chromecast zit hem in het gebruikersgemak en de prijs. Het maakt het bijvoorbeeld mogelijk om gebruik te maken van tv-diensten als Netflix zonder dat je een smart-tv hebt. Eigenlijk alles wat je op je pc, tablet of mobiel kan bekijken kan je nu ook op je tv zien. De geringe prijs van 35 dollar maakt de drempel om een Cromecast te kopen erg laag.
Alternatieven voor Chromecast
Het succes van Googles Chromecast is de concurrentie ook niet ontgaan. Zowel Microsoft als Mozilla komen met hun eigen variant van de Chromecast op de markt. Microsoft doet dit met de Wireless Display Adapter. Deze is met zo’n 60 dollar behoorlijk wat duurder dan de Chromecast. De Matchstick van Mozilla is juist weer iets goedkoper met 25 dollar.